Wiltshire & Baths

Thursday, November 08, 2012



Welcome to Witlshire and Baths!
SELAMAT DATANG KE WILTSHIRE DAN BATHS.

Salam'alaykun! Hi!

Sambung cerita plak kali nih. Last episod cerita pasal Stonehedge. Kali ni cerita pasal Wiltshire dan Baths. Wiltshire ni ada banyak batu dan ada kambing bekkkk bekkkk dekat situ. Kambing dia gebu putih comel debab. Kambing dia pemalu. Bila aku dekat dia larikkk. Jangan aaaaa nampak sangat aku tak mandi ish kambing nii.

  
Me and my lil sis. Gambar ni dekat depan theHENCESHOP. Kedai souvenirs. Tapi tak beli pape pon dekat sini. Sebabnya barang dia mahal bebenor. Ayah aku kan penjimat. Mana boleh beli barang memahal ni. Lagi pon dekat sini memang barang dia memahal. Kalau 5 pound dekat sini bersamaan RM25. Mahal tak kan?

  Batu besarrrr! Inilah batu yang aku cakap tadi. Actually ada banyak lagi. Haaaa nampak tak kambing tu main sorok2 tu. Kambing sorok belakang batu. Kambing tu fikir dia comel gaknya kan.  Aku sedaya upaya nak nampak lagi tinggi dari adik aku. Tapiiiii apakan daya. Adik aku tu dah tinggi lampai. Nak wat canoooo. Sad me is sad.

  Three of us. Ayah selalu takde dalam gambar. Sebab ayah selalu kena tangkap gambar. Haaa nampak tak adik aku sama tinggi sikit dengan aku. Walhal aku dah pakai heels. Mak aku pun pakai heels. Adik aku pakai sport shoes yang pendek je. Eeeee gewammmm!

Kambing merata-rata dekat belakang tu. Bila kitorang nak tangkap gambar, kambing tu mengembekkk. Kambing suh tangkap gambar diaorang kot. Hewhew.

   Okay masa ni dah nak balik. Bye2 Wiltshire. Ada jodoh jumpa lagikkk. Ok masa untuk carik tempat penginapan. First2 carik rumah 'bed and breakfast'. 'Bed & Breakfast' ni macam rumah. Rumah ni untuk tidur malam tu dan esok pagi tu diaorang sediakan makanan. Haaa macam tu la. 'Bed and Breakfast' ni kira murah jugaklah nak dibandingkan duduk dekat hotel.
 Tapi mostly dah full. Takde. Carik tempat penginapan ni dalam 2 jam ha. Kematu badan aku dalam kereta. Sampai takde mood dah. Duduk diam je dalam kereta. Ayah ajak pergi makan pun taknak hahahaha. Sebab dalam mind aku, aku dah bayangkan katil yang indah untuk aku baring nak relaxkan badan aku ni.

Akhirnya jumpa Hotel Holiday Inn Express. 
Tapi mahal jugaklah. 1 malam 92 pound. Ayah aku ambik 2 bilik. So, 184pound. Kalau kira duit Malaysia, darab la dengan 5. Total semua adalah RM920. Pehh satu malam RM920. Kayooo aku satu malam tu



 Ini bilik aku n adik aku. Smpai2 je bilik terus baring atas katil. Lepastu baru solat. Syukur nikmat sungguh dapat baring atas katil. Sakit kot badan duduk dalam kereta lama2.

Esok paginya bangun subuh and terus mandi. Lepastu pergi breakfast dekat bawah. Mula2 tengok hujan je kat luar. Lepastu tetiba hujan tu macam makin lama makin putih nampak. Ayah kata snow. Aku tengok mana ada. Lama2 tu nampak dekat kereta peputih. Barulah aku percaya tu snow. hehe.

Aku fikir aku sorang je yang excited kan. Tetiba ada omputih ni beriya keluar hotel tu g tangkap gambar. Haha. So bukan aku sorang je la excited kan. 

Tapi alhamdulillah sangat sebab dapat merasa experience tu. 

   Excitednya muka akuuuu. Hewhew.
Lepas sesi tangkap gambar muka excited ni, aku ambik ais tu aku bling dekat adik aku. Yayay! Adik aku plak kongajak gila ambik ais lepastu bulatkan kasik besar and baling tepat2 kat aku. Sabor jelah.


  
 
 Excitednyeeeeee~! 
Lepas habis bersuka ria menghabiskan masa bersama ais2 dan seangkatan dengannya, kitorang pun bergerak nk berjln2 ke Baths. Snow ni just ada dekat certain2 tempat je. Ada tempat takde. Macam kat rumah aku takde. Mmg dekat semua tempat xkan ada. Sebabnya ni bukan musim snow. Snow sepatutnya bulan 12 ok. Kira alhamdulillah aku dapat rasa ni. 
Tu yang aku kata this is a gift from Allah.
 Sejuknyaaaa sejuk sejuk sejuk!



 Welcome to the Roman Baths!

Baths ni adalah tempat mandi. Sape tak mandi haaa datang sini mandi (siapa percaya aku taktahu nak kata apa). Dekat sini mostly berjalan. Beli souvenir dan amik gambar!


  Siapa rasa dia nak sesat tu datang la dekat tempat Baths Information Centre ni ok.
Malu bertanya sesat jalan. Hewhew.

 Kalau jalan2 dekat sini tak rugi pun. Sebab scenery dia lawaaaaa! Alah dekat sini mana ada scenery tak lawa. sume lelawa. 


FANCY THAT OF LONDON' shop! Dekat sini la aku beli souvenir untuk kwn2 aku. Comel2 brg2 dia. Semuanya comel2. 
Budak  tembam gemok tengah shopping. 
Adik aku buat muka. 
Lepas puas berjalan dekat situ,kitorang pun teruskan perjalan ke Windsor. Sepanjang perjalanan ke tempat ni aku tidur. Sebab jauh sgt. Penat kot nak tunggu. Kerja aku dalam kereta tidur tidur tidur. Ok la tu drpd dulu aku nye kerja asek makan je. Skang dah bertaubat dah. Nak kurus blk! Taknak gegemok ni. Huehuehue ;D.

Ok cerita selanjutnya sambung next episode! Panjang dah entri ni aku buat. Kang kalau disambungnya lagi, mmg penuh satu page blog aku kang. Dekat windsor tu tempat shopping.And ada museum. Ok guys! See u next episode yaaa.

You Might Also Like

4 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images